Designérskou školu pro dospělé Barbara založila se svou sestrou Doroteou Vejmelkovou a sestřenicí Adélou Štěpánkovou v roce 2006.
Na startu naší existence jsme byli zcela unikátní institucí – první svého druhu u nás … profesionální školou interiérů pro dospělé. Stali jsme se vzorem pro mnoho dalších lidí, kteří se postupně rozhodli otevřít své vlastní kurzy.
Dnes je u nás škol interiérového designu nepřeberné množství a každý si vybere podle své nátury takovou, která mu svým stylem a pojetím vyhovuje nejlépe.
Za 18 let naší existence jsme „vychovali“ mnoho úspěšných interiérových designérek a designérů. Ty, kteří se „do toho obuli“ nejvíce, Vám představujeme na samostatné stránce (v menu se jmenuje ABSOLVENTI).
Dvě z našich absolventek (Andrea Hylmarová a Renata Papai) účinkují v televizi, mnoho dalších se navrhováním interiérů úspěšně živí.
Jsme na tyto výsledky nesmírně hrdí, žádná jiná škola (stojící mimo státní školský systém středních a vysokých škol) u nás tolik lidí v reálné praxi, tolik skvělých projektů v soutěži INTERIÉR ROKU nemá.
Práce mnoha našich absolventů stojí na stejné příčce profesionality, jako jsou práce studovaných architektů s titulem. A to je ta největší odměna, jakou si za své dlouholeté úsilí můžeme přát.
V naší výuce se zaměřujeme zejména na osobní vedení studentů … abychom vyzdvihli unikátní talenty, které má každý jiné. Někdo má skvělý vztah k výpočetní technice, ale nemá technické / konstrukční myšlení. Někdo má velký cit pro barvy, ale nemá přehled o stylech tvarů a při tvoření interiérů se při ladění orientuje čistě barevně a materiály a tvary mu unikají. Naším cílem je dosáhnout toho, že každý náš student učiní pokroky v oblastech, o jejichž existenci dosud třeba ani nevěděl, že každému rozšíříme pohled na věc, ukážeme, jak o návrhu interiéru přemýšlet krok za krokem a své myšlenky efektivně komunikovat obrazem.
Designérskou školu pro dospělé Barbara založila se svou sestrou Doroteou Vejmelkovou a sestřenicí Adélou Štěpánkovou v roce 2006.
Na startu naší existence jsme byli zcela unikátní institucí – první svého druhu u nás … profesionální školou interiérů pro dospělé. Stali jsme se vzorem pro mnoho dalších lidí, kteří se postupně rozhodli otevřít své vlastní kurzy.
Dnes je u nás škol interiérového designu nepřeberné množství a každý si vybere podle své nátury takovou, která mu svým stylem a pojetím vyhovuje nejlépe.
Za 18 let naší existence jsme „vychovali“ mnoho úspěšných interiérových designérek a designérů. Ty, kteří se „do toho obuli“ nejvíce, Vám představujeme na samostatné stránce (v menu se jmenuje ABSOLVENTI).
státní školský systém středních a vysokých škol) u nás tolik lidí v praxi, tolik skvělých projektů v soutěži INTERIÉR ROKU nemá.
Práce mnoha našich absolventů stojí na stejné příčce profesionality, jako jsou práce studovaných architektů s titulem. A to je ta největší odměna, jakou si za své dlouholeté úsilí můžeme přát.
Vedení školy s sebou však kromě radosti z úspěchu absolventů přináší i poměrně velkou organizační zátěž a pevný režim dnů na roky dopředu … a Covid akceleroval naše uvědomění, že trávíme nechtěně velkou porci času složitým plánováním a komunikací o organizačních záležitostech studia a že nám začíná bolestně chybět čas, kdy můžeme něco tvořit my samy.
Po letech věnovaných zcela a bezezbytku svým studentům jsme pocítili potřebu razantní změny – potřebu věnovat se vlastní tvorbě.
Ukázky Barbařiny práce
Designérskou školu pro dospělé Barbara založila se svou sestrou Doroteou Vejmelkovou a sestřenicí Adélou Štěpánkovou v roce 2006.
Na startu naší existence jsme byli zcela unikátní institucí – první svého druhu u nás … profesionální školou interiérů pro dospělé. Stali jsme se vzorem pro mnoho dalších lidí, kteří se postupně rozhodli otevřít své vlastní kurzy.
Dnes je u nás škol interiérového designu nepřeberné množství a každý si vybere podle své nátury takovou, která mu svým stylem a pojetím vyhovuje nejlépe.
Ukázky Barbařiny práce
Za 18 let naší existence jsme „vychovali“ mnoho úspěšných interiérových designérek a designérů. Ty, kteří se „do toho obuli“ nejvíce, Vám představujeme na samostatné stránce (v menu se jmenuje ABSOLVENTI).
Jsme na tyto výsledky nesmírně hrdí, žádná jiná škola (stojící mimo státní školský systém středních a vysokých škol) u nás tolik lidí v praxi, tolik skvělých projektů v soutěži INTERIÉR ROKU nemá.
Práce mnoha našich absolventů stojí na stejné příčce profesionality, jako jsou práce studovaných architektů s titulem. A to je ta největší odměna, jakou si za své dlouholeté úsilí můžeme přát.
BARBARA VENTER
Zakladatelka školy
Barbara se věnuje interiérovému designu již přes 19 let. Úvodní vzdělání v oboru získala ve Velké Británii … absolvováním kurzů v KLC Shool of Design, kam posléze brala i své studentky na soukromé lekce jen pro naši českou výpravu … stážemi v britských designérských studiích a u britských dodavatelů interiérového vybavení. Absolvovala i kurzy u Sheily Dunlop, která vedla svou soukromou školu bytového designu v Bathu.
Další její znalosti a rozhled pramení ze studia odborné literatury, specializovaných kurzů … od montáže sádrokartonu po NCS barevnou průpravu ve Švédsku, studia historických stylů a designu – v kurzech i návštěvou muzeí a významných staveb a interiérů, konzultacemi s přáteli designéry ze zahraničí a v neposlední řadě i z pokusů, které neúnavně podniká ve všech volných prostorech, které dokáže sehnat – to se týká zejména barev na stěnách a fungování vzorů ve velkém formátu závěsů či tapet.
Barbara pravidelně navštěvuje zahraniční semináře o vývoji trendů a samozřejmě veletrhy … Londýn, Paříž a Miláno.
Její odbornost je též dána faktem, že celý svůj život navštěvuje kromě muzeí a výstav i hojně historické interiéry v ČR i zahraničí a tím pádem má velmi vybroušený cit pro tvarosloví různých historických období včetně designu 20. století.
Původní profesí je Barbara management konzultant se zaměřením na analýzu procesů a změnový management. Pracovala pro firmu Deloitte – od juniorské pozice Consultant po seniorní pozici Manager.
Vzdělávání dospělých Barbaru jako téma provází od raného mládí, kdy otec těsně po revoluci založil vzdělávací firmu pro manažery, kterou žila celá rodina. Lektorování se Barbara věnuje od svých 18 let.
Nejdůležitější kolegyní Barbary je Adéla Štěpánková. Její zurčivý smích, přátelská povaha, velký zájem o blaho druhých a 14 let zkušeností s navrhováním interiérů pro vyšší střední třídu (v okruhu 20 km od jejího bydliště snad není lepší dům, kde by „nesmočila prsty“ … v tom kraji se jí říká interiérová doktorka Quinnová) ji přímo dokonale předurčuje pro roli spolehlivého a pečujícího průvodce začínajících designérů.
Na „boxovacím“ obrázku Adéla representuje výhled do zahrady. Barbara je v masce televize. Boxing match se odehrává ohledně výhledu pohovky. Máme se v rodinném domě z pohovky dívat jen do televize?
Barbara s Adélou sdílejí stejný názor na klíčové aspekty kvalitního interiéru a i jinak jsou si velmi blízké – však jsou to sestřenice, které dělí jen tříletý věkový rozdíl. Adéla „namluvila“ mnoho video-lekcí v on-line kurzu … celou sadu o Sketch Upu a též i osvětlení a okenní dekorace se stíněním.
Adéla se specializuje na komplexní pomoc při proměnách interiérů, které fungovaly přibližně 15 let a nyní si investoři chtějí „poskočit“ na vyšší příčku krásy a pohodlí. Adéla má výjimečnou schopnost mít profesionální vztah s klienty, kteří jsou zároveň její známí. Tykají si a přesto pro ně Adéla může navrhovat interiéry bez „divných pocitů z fakturace“. Nezdá se to, ale je to velký dar a velká výhoda.
Nejdůležitější kolegyní Barbary je Adéla Štěpánková. Její zurčivý smích, přátelská povaha, velký zájem o blaho druhých a 14 let zkušeností s navrhováním interiérů pro vyšší střední třídu (v okruhu 20 km od jejího bydliště snad není lepší dům, kde by „nesmočila prsty“ … v tom kraji se jí říká interiérová doktorka Quinnová) ji přímo dokonale předurčuje pro roli spolehlivého a pečujícího průvodce začínajících designérů.
Na „boxovacím“ obrázku Adéla representuje výhled do zahrady. Barbara je v masce televize. Boxing match se odehrává ohledně výhledu pohovky. Máme se v rodinném domě z pohovky dívat jen do televize?
Barbara s Adélou sdílejí stejný názor na klíčové aspekty kvalitního interiéru a i jinak jsou si velmi blízké – však jsou to sestřenice, které dělí jen tříletý věkový rozdíl. Adéla „namluvila“ mnoho video-lekcí v on-line kurzu.
Adéla se intenzivně věnuje školení programu Sketch Up. Patří mezi první české interiérové designérky, které jej začaly používat v praxi. Její on-line lekce si studenti zejména chválí kvůli srozumitelnosti a pohodovosti jejího projevu. Adéla vše vysvětlí krok za krokem a má mnoho příkladů z praxe, tím pádem se s ní i takto na dálku lidé cítí dobře.
Vizualizace pro Adélu ale nikdy nebyly hlavní esencí práce designéra, stejně jako Barbara přísahá na magickou sílu vzorků. Adéla má vyspělé komunikační dovednosti a tím pádem umí klientům vysvětlit i technické otázky a zobrazení ve 2D … což je fakt, že každý neumí a spousta lidí věří, že designér komunikuje pouze 3D vyrendrovanými obrázky, které připomínají fotografie.
Adéla se intenzivně věnuje školení programu Sketch Up. Patří mezi první české interiérové designérky, které jej začaly používat v praxi. Její on-line lekce si studenti zejména chválí kvůli srozumitelnosti a pohodovosti jejího projevu. Adéla vše vysvětlí krok za krokem a má mnoho příkladů z praxe, tím pádem se s ní i takto na dálku lidé cítí dobře.
Vizualizace pro Adélu ale nikdy nebyly hlavní esencí práce designéra, stejně jako Barbara přísahá na magickou sílu vzorků. Adéla má vyspělé komunikační dovednosti a tím pádem umí klientům vysvětlit i technické otázky a zobrazení ve 2D … což je fakt, že každý neumí a spousta lidí věří, že designér komunikuje pouze 3D vyrendrovanými obrázky, které připomínají fotografie.
Adéla se specializuje na komplexní pomoc při proměnách interiérů, které fungovaly přibližně 15 let a nyní si investoři chtějí „poskočit“ na vyšší příčku krásy a pohodlí.
Adéla má výjimečnou schopnost mít profesionální vztah s klienty, kteří jsou zároveň její známí. Tykají si a přesto pro ně Adéla může navrhovat interiéry bez „divných pocitů z fakturace“. Nezdá se to, ale je to velký dar a velká výhoda.
Adéla s Barbarou pózují ve scéně, která znázorňuje, že muset se nepohodlně natahovat vyžaduje jištění a není komfortní.
Je to naše zábavně výtvarné ztvárnění potřeby mít v interiéru dobře vyřešenou ergonomii a hledět na pohodlné výšky, hloubky a dosahy.
Ergonomie je pro nás alfa a omega celého navrhování … pokud je něco špatně zde, žádná krása světa nepomůže, aby byl pobyt v interiéru příjemný.
Styl a šmrnc je doména, která designéra odlišuje od běžného smrtelníka a je klíčovým důvodem, proč si najímat designéra interiérů. Správně vyřešená ergonomie je pak nutnou podmínkou úspěchu slušného profesionála – odbornost, která sice není o výjimečném talentu, ale je to též odbornost … neb se tříbí léty praxe… a když se vytříbí, tak je velikou, převelikou hodnotou.
Dořinu knihu jsme slavnostně pokřtili spolu s vybraným okruhem našich absolventů, se kterými jsme se v průběhu let spřátelili a s mnoha z nich i úzce spolupracujeme.
Tolik praktikujících designérů máme kolem sebe díky tomu, že hlavním důvodem existence naší školy bylo vytvořit kvalitní a zajímavý program, který studenty důkladně (a někdy i trochu drsně) připraví na praxi a pomůže jim ZALOŽIT SI VLASTNÍ ZNAČKU.
Jedním ze sponzorů knihy byla firma DECOLAND, která u nás zastupuje mimo jiné značku Bo Concept. S oběma značkami jsme velmi úzce spjati, obě máme nad jiné rádi.
Leoš Srpek … jeden ze zakladatelů DECOLANDU u nás studoval a má náš DIPLOM, Markéta Kadlecová … country brand managerka pro značku Bo Concept je po těch letech spolupráce již naší blízkou přítelkyní.
Design interiérů je obor, úzce spjatý s velmi dobrou znalostí trhu.
Kdo chce být úspěšný, musí neustále pracovat na vztazích se svými dodavateli.
Po čase se každému zkušenému designérovi vykrystalizuje okruh „jeho věrných“ … kteří ctí kvalitu a na které je spolehnutí. My se snažíme při formování tohoto kroužku našim absolventům hodně pomáhat.
Cenným zdrojem informací o novinkách a zajímavých produktech na trhu jsou rozhodně veletrhy. Snažíme se je monitorovat poměrně poctivě.
Z veletrhů je nicméně určitě nejdůležitější ten v Miláně.
Sjíždí se sem totiž celý svět, veletrh je stále více populární, design zajímá čím dál tím více lidí, kapacitu ubytování nelze nafukovat do nekonečna… tak se trošinku bojíme, že časem už bude návštěva veletrhu možná jen pro velmi movité jedince.
Fotoreportáž z letošního ročníku naleznete pod tlačítkem v MENU.
Po čase se každému zkušenému designérovi vykrystalizuje okruh „jeho věrných“ … kteří ctí kvalitu a na které je spolehnutí. My se snažíme při formování tohoto kroužku našim absolventům hodně pomáhat.
Cenným zdrojem informací o novinkách a zajímavých produktech na trhu jsou rozhodně veletrhy. Snažíme se je monitorovat poměrně poctivě. Se studenty jezdíváme na MAISON ET OBJET do Paříže a na SALONE DEL MOBILE do Milána.
Kromě těchto světových a velkých veletrhů je pak dobré občas zajet i na menší akce určené přímo interiérovým designérům. Jedna z nich je, v nám nejbližším světovém městě, v Mnichově – Jarní výstava textilu a tapet.
Po čase se každému zkušenému designérovi vykrystalizuje okruh „jeho věrných“ … kteří ctí kvalitu a na které je spolehnutí. My se snažíme při formování tohoto kroužku našim absolventům hodně pomáhat.
Cenným zdrojem informací o novinkách a zajímavých produktech na trhu jsou rozhodně veletrhy. Snažíme se je monitorovat poměrně poctivě. Se studenty jezdíváme na MAISON ET OBJET do Paříže a na SALONE DEL MOBILE do Milána.
Kromě těchto světových a velkých veletrhů je pak dobré občas zajet i na menší akce určené přímo interiérovým designérům. Jedna z nich je, v nám nejbližším světovém městě, v Mnichově – Jarní výstava textilu a tapet.
Mnichovskou výstavu Münchner Stoff Frühling máme moc rádi!
Na fotografiích níže jsou záběry z diskuse Barbary Venter s export manažerkou na stánku firmy STYLE LIBRARY právě na stánku v Mnichově … na jarní výstavě.
S firmou STYLE LIBRARY spolupracujeme již 12 let a máme k ní silný vztah. V její nabídce naleznete třeba tapety HARLEQUINE, které u nás proslavil časopis Marianne Bydlení.
Nám se líbí i jejich značka SANDERSON … je více venkovská a tradiční … v Čechách se zatím moc neprosadila … ale má velmi krásně propracované vzory, které nepodléhají trendům a vytvoří příjemnou atmosféru.
Jedním z důvodů, proč jezdit na veletrh do zahraničí, je možnost vidět způsob práce, který u nás zatím ještě není úplně obvyklý.
Týká se to péče o vzhled a atmosféru expozic, přístupu k zákazníkům a v neposlední řadě právě důrazu na práci s reálnými vzorky.
Profesionální designéři totiž moc dobře vědí, že z fotografie v online shopu si dobrou představu o materiálu a barvě věru nelze udělat.
Na fotografii níže je Barbara Venter o 16 let mladší … zachycena právě na veletrhu Salone del Mobile v Miláně, na jedné z prvních cest.
Zub času za ty roky zapracoval, tak hladkou tvářičku Barbara dnes již věru nemá:) Ale radost z krásných vzorků, ta se nám rozhodně nezmenšila.
Práci se vzorky považujeme za naprostý základ naší práce.